Nový školský rok znamená jediné – nové tváre na chodbách nášho gymnázia. Zmätené hľadanie učební, spoznávanie svojich spolužiakov a učiteľov s úsmevom na tvári (ktorý pod rúškom aj tak nevidieť), to všetko patrí k životu prvákov. Ako hodnotia svoje prvé dni a aké majú očakávania, to všetko sa dozviete v rozhovore s nimi.

1.A

 

Čo sa vám na Golianku páči?

1.AJ: Golianko a stredná škola je pre nás všetkých nová skúsenosť, a preto je veľa pozitívnych vecí, s ktorými sa stretávame po prvýkrát. Najviac sa nám však páčia odpadnuté hodiny, bufet, ktorý mnoho z nás na základnej škole nemalo, takisto aj automat na kávu a chill zóny. Pozitívne tiež vnímame hodiny so zahraničným lektorom či pridané množstvo hodín anglického jazyka.

1.A: Je veľa vecí, ktoré sa nám na Golianku páčia.  Medzi  ne patria napríklad pohodlné priestory na sedenie na chodbách, kde máme možnosť si oddýchnuť, alebo bohaté vybavenie učební. Je veľkou výhodou, že na všetkých hodinách máme pomôcky, ktoré potrebujeme. Taktiež si veľmi ceníme snahu školy o pestré mimoškolské vzdelávacie aktivity. Je tu naozaj mnoho vecí, kde sa môžeme angažovať a získavať skúsenosti.

1.B: Bufet. Jednoznačná odpoveď, ktorá nevyžadovala žiadne rozmýšľanie. Teplé fornetky a milá pani bufetárka zaručujú dobrú náladu.

1.C: Veľa z nás sa zhodlo, že všetci máme radi gauče, radi tam spolu sedávame a rozprávame sa. Doslova všetci milujeme pani bufetárku, lebo je to naša psychická opora, či už pred alebo po ťažkej hodine, na ktorých je toho na nás vždy veľa.

1.PA: Všetko.

1.AJ

 

 

Čo od našej školy očakávate? Na čo sa tešíte?

1.AJ: Ako asi všetci prváci, aj my sme naplnení neskutočným množstvom očakávaní od nového začiatku na tejto škole. Golianko je známe veľmi pozitívnymi výsledkami jeho absolventov, a preto aj my dúfame v dobré podmienky na štúdium a kvalitné vzdelanie. Taktiež sa tešíme na mimoškolské aktivity, rôzne akcie (najmä lyžiarsky), príležitosti na rozšírenie našich obzorov či rôzne projekty.

1.A: Určite očakávame dobré študijné výsledky a to, že nás škola kvalitne pripraví na vysokoškolské štúdium. Okrem toho sa veľmi tešíme na rôzne výlety či lyžiarsky kurz.

1.B: Veľká väčšina očakáva výborný základ vzdelania do budúceho štúdia a veríme, že nám to čas strávený na Golianku zaručí. Ako trieda sa veľmi tešíme na spoločné výlety – napríklad lyžiarsky, ale aj na pobyty ako Erasmus.

1.C: Tešíme sa najmä na školské výlety s našou úžasnou triedou a s našou úžasnou triednou pani profesorkou Zelenkovou. Taktiež sa tešíme na lyžiarsky výcvik, o ktorom nevieme, či vôbec bude, ale aj tak sa naň tešíme.

1.PA: Očakávame výbornú úroveň výučby a tešíme sa na super známky.

1.B

 

Ktorých 5 vecí máte spoločných? Čo vašu triedu charakterizuje?

1.AJ: Vlastnosti, ktoré najviac charakterizujú našu triedu, sú asi cieľavedomosť a potreba skúšať nové veci. Všetci máme odhodlanie naučiť sa niečo nové, a aj keď sa nám to častokrát všetko nepodarí (ehm… diktát… ehm…), vždy sa snažíme poučiť sa zo svojich chýb a zapracovať na svojich nedostatkoch. Ďalšie veci, ktoré máme ako trieda spoločné, je naša (ne)láska k behaniu (okrem Sary), skromnosť, múdrosť a šikovnosť, ktorých je v našej triede na rozdávanie.

1.A: Jednoznačne jazyky. Ale myslíme si, že máme ešte dostatok času, aby sme si našli nejaké spoločné záujmy.

1.B: Veci, ktoré máme spoločné: neznášame pondelky, cítenie bolesti pri skorom rannom vstávaní, názor na to, že na siedmej hodine sú všetky mozgové bunky odumreté, lásku k automatu na kávu na prízemí, strach na päťminútovkách z matiky. Našu triedu charakterizuje vlajka v podobe trička s našimi podpismi a tanec známy ako Macarena.

1.C: Našu triede charakterizuje „radosť učiť sa”, všetci sme veľmi zábavní a pozitívne naladení.

1.PA: Máme spoločné to, že máme radi všetky pani profesorky, matematiku, slovenčinu, výtvarnú a hudobnú výchovu. Našu triedu charakterizuje najmä šťastie a radosť.

1.C

 

 

Ako spolu vychádzate? Na čom by ste chceli zapracovať?

1.AJ: Náš kolektív je úplne úžasný, myslíme si, že sme sa našli. Nikto nie je nikdy sám a každý si má s každým čo povedať. Chodíme na beamtildingy. (Beamtilding je vlastne teambuilding, ale chceli sme byť zaujímaví, tak sme to obrátili. Sú to v podstate poobedia, keď sa máme na druhý deň málo učiť, alebo sa nám len proste chce ísť von, a tak ide každý, kto môže. Takto si utužujeme vzťahy navzájom.) Každý víkend plačeme, že nemôžeme byť spolu. Zapracovať by sme chceli na ešte väčšom prehĺbení týchto dobrých vzťahov a atmosféry.

1.A: Vychádzame spolu dobre. Hneď zo začiatku sme si sadli a vieme nájsť spoločnú reč. Nemáme pocit, že by sme niekoho vynechávali, a ak sa náhodou vyskytne nejaký problém, dokážeme si ho vykomunikovať.

1.B: Vychádzame spolu dobre, takže zapracovať nepotrebujeme na ničom.

1.C: Myslíme si, že sme si všetci dosť sadli, máme super kolektív a vieme si aj pomôcť, keď potrebujeme. Už na začiatku školského roka sme si tu všetci našli kamarátov a ľudí, vďaka ktorým ráno do tej školy ideme celkom radi.

1.PA: Vychádzame spolu úžasne. Chceli by sme zapracovať na hluku v našej triede.

1.PA

 

V čom vidíte najväčší rozdiel oproti ZŠ? Ako ste si zvykli?

1.AJ: Po skoro roku a pol strávenom doma bol pre nás prechod na novú školu o to ťažší, no myslíme si, že to zatiaľ všetci úspešne zvládame. Najväčší rozdiel oproti ZŠ vnímame hlavne v množstve a rýchlosti preberaného učiva, ale aj v prístupe učiteľov, ktorý sa nám oproti ZŠ zdá byť značne profesionálnejší. Keďže väčšina z nás býva na školských internátoch, okrem novej školy sme si museli zvyknúť aj na nové mesto, takže si myslíme, že máme dostatok zmien minimálne na najbližších 5 rokov. V škole sa ešte sem-tam stratíme a niekedy vojdeme do zlej učebne (keďže tried je tu vážne neúrekom). Okrem toho svoju doterajšiu skúsenosť so školou hodnotíme pozitívne.

1.A: Máme pocit, že máme väčšiu voľnosť. Nestarajú sa tu toľko do nás a nám to vyhovuje. Dokážeme tak byť samostatnejší.

1.B: Každý z nás pociťuje isté rozdiely. Najväčšmi v tom, že učivá sú ťažšie a je ich veľa, ale aj vo väčšom počte študentov, veľkosti školy a počte možností, ktoré Golianko ponúka. Zvyknúť si na to sa však dalo pomerne rýchlo.

1.C: Viac školských alebo mimoškolských aktivít, zahraničných projektov, ale aj ponuka rozvoja jazykov. Myslíme si, že sme nemali na výber a zvyknúť sme si museli. Vieme, že tí, ktorí sú na intráku, to majú oveľa ťažšie, pretože je to veľká zmena.

1.PA: Je nás veľa v triede. Zvykli sme si dobre.

 

Čo vás najviac prekvapilo, keď ste prišli na gymnázium?

1.AJ: Keďže sme na školu prišli len prednedávnom, stále spoznávame jej prostredie a každý deň sa nájde niečo nové, o čom sme doteraz nepočuli alebo sme to ešte nevyskúšali. Najviac nás však asi prekvapili chill zóny, veľký výber v bufete, no a v neposlednom rade veľkosť školy ako takej.

1.A: Výťah. To bolo pre nás všetkých veľkým prekvapením. Okrem toho aj veľkosť priestorov školy. Kým nájdeme učebňu, chvíľu to potrvá. Škola je naozaj veľká.

1.B: Najviac nás prvé dni prekvapila svižnosť, s akou to tu chodí. Na základnej  škole trvalo týždne, kým sme sa rozbehli s učivom, a tu to bolo okamžité.

1.C: Veľa z nás si ani len nepomyslelo, že tie prvé dni ledva trafíme do triedy, nieto ešte do všetkých učební. Určite nás prekvapilo aj to množstvo učenia, s ktorým každý jeden z nás bojuje dennodenne.

1.PA: Počet žiakov.

 

 

[Ema Nagyová; foto: Samuel Polakovič]